thp-dokter.nl

Heeft u een Citroën, Peugeot, Mini of BMW met een THP of VTI motor met de volgende storingen:

  • Hoog olie verbruik
  • Motorstoring timing synchronisatie(distributie)
  • Inhouden en schokken van de motor
  • Rook uit de uitlaat
  • Verminderd vermogen
  • Af en toe een motorstoring
  • Af en toe melding oliedruk te laag

Dan bent u bij ons aan het juiste adres!


THP/VTI motor

De THP/VTI motor is een geweldige motor die door een aantal merken wordt gebruikt. Citroën, Peugeot, Mini en BMW zijn hier voorbeelden van. Er zijn ook bepaalde storingen die voorkomen bij deze motoren. Hierdoor kleeft er een negatief imago aan deze motoren wat zeker niet terecht is. Vaak worden de problemen van deze motoren groter gemaakt dan ze zijn omdat er niet de kennis en ervaring is om deze concreet op te lossen. 

De THP-Dokter is de specialist op het gebied van THP/VTI motoren. Wij gaan samen met u een diagnose aan de motor stellen en maken een reparatie voorstel met een duidelijke offerte. We gaan als volgt te werk:



Oorzaken en oplossingen:

Roken en olie verbruik

Het roken van de motor en hoog olie verbruik wordt meestal veroorzaakt door versleten kleprubbers. Wij hebben een systeem ontwikkeld zodat wij deze kunnen vervangen zonder de cilinderkop te demonteren. 

Hierdoor kost deze reparatie slechts €700,- tot €950,- (Afhankelijk van het model) inclusief materialen en arbeidsloon.

Olie verbruik

Veel problemen met olie verbruik en motorstoringen kunnen opgelost worden met het reinigen van de oliekanalen, actuatoren en zuigerveren van de motor. Hiervoor hebben we een speciaal reinigingsproces ontwikkeld voor de THP en VTI motoren. Hierna wordt de olie en het oliefilter vervangen. 

Deze reinigingsbeurt kost inclusief het vervangen van de motorolie en het oliefilter: €495,-.

Motorstoring

Als er een storing uitgelezen wordt die betrekking heeft op de timing wordt vaak gelijk een uitgerekte distributie ketting aangewezen als schuldige. Onze ervaring heeft ons geleerd dat de oorzaak vaak veel simpeler is. Dit is eenvoudig te controleren met een scoop. Wij hebben referentiebeelden in ons archief en kunnen aan de hand hiervan bepalen of de distributie ketting uitgerekt is. 

Mocht de distributie uitgerekt zijn kost het vervangen van de ketting en geleiders: €700,- tot €900,-(afhankelijk van het model)

Verminderd vermogen

Verminderd vermogen wordt vaak veroorzaakt door vervuiling van de inlaatkleppen en inlaatkanaal. Wij hebben een speciale techniek om dit te reinigen. De kosten hiervan zijn €595,-.

Schokken en inhouden van de motor

Het schokken en inhouden van de motor wordt vaak veroorzaakt door vervuilde of niet goed functionerende nokkenas verstel actuatoren en tandwielen. Hiervoor hebben we een speciaal reinigingsproces ontwikkeld. Het reinigen in combinatie met het handmatig aansturen van de actuatoren zorg voor een optimale reiniging. Deze reinigingsbeurt kost inclusief het vervangen van de motorolie en het oliefilter: €495,-.

Sporadisch voorkomende foutcodes met vervelende gevolgen

Soms worden er sporadische fouten gedetecteerd door het motormanagement en hebben een minimale invloed op de motor. Het gevolg hiervan is echter dat het motorlampje gaat branden (en niet weer uit gaat) en soms gaat de motor ook in de veiligheidsmodus, verminderd motor vermogen. De oorzaak opsporen is soms lastig om dat de storing sporadisch voorkomt. We kunnen deze fout uitschrijven zodat het lampje op deze foutcode niet meer gaat branden en de motor niet meer in de veiligheidsmodus gaat. De kosten hiervan zijn €350,-.

Af en toe melding oliedruk te laag

De oorzaak is meestal de elektronische regelklep van de oliepomp. Hiervoor gaan we eerst proberen de motor te reinigen. Hiervoor hebben we een speciaal reiniging proces ontwikkeld voor de THP en VTI motoren. Hierna wordt de olie en het oliefilter vervangen. Deze reinigingsbeurt kost inclusief het vervangen van de motorolie en het oliefilter: €495,-. Als dit het probleem niet voldoende oplost moet de oliepomp vervangen worden.

Copyright   © Alle rechten voorbehouden | Realisatie Solera Autodata